25 januari 2015

Create it your way TAG


Ik kwam deze tag tegen bij Teske en vond hem heel erg leuk. Zoals zij ook al zei: "Hij prikkelt je fantasie als geen ander en dat vind ik er juist zo leuk aan." Oorspronkelijk komt de tag van  Judith en Maaike. Let's get started!


bron

Als je een geurkaars zou mogen verzinnen, hoe zou die dan ruiken?
Hm, meteen een moeilijke. Aan de ene kant denk ik meteen aan de geur van versgebakken koekjes of appeltaart, omdat ik dat echt de allerlekkerste geuren vind. Laatst bijvoorbeeld, kwamen er een paar vriendinnen langs en net daarvoor had ik koekjes gebakken. Het eerste wat ze zeiden wat ze binnenkwamen was: "Wat ruikt het hier lekker!" En dat was ook zeker zo. Maar aan de andere kant denk ik dat daarvan heel erg honger zou krijgen. Maar goed, etensgeuren zijn wel echt mijn favorieten. 

Als je een kleur nagellak zou produceren, hoe zou die er dan uitzien?
Als eerste moet hij natuurlijk goed dekken, het liefst dat er maar één laagje nodig is voor een prachtig resultaat. Qua kleur weet ik het niet zo goed.. Ik denk dat het iets tussen koraal- en bordeauxrood in zou zijn. Dus koraalrood, maar dan iets minder fel. Verder misschien nog glitters er in, maar wel die je elke dag kan dragen, niet 'too much'. Ik zou glitters in een bepaalde vorm, denk aan hartjes of sterretjes, ook wel erg leuk vinden. 

bron

Als je een beautyproduct kon maken, waarvoor zou het dan zijn?
Het zou sowieso een concealer zijn. Misschien wel eentje die zich automatisch aanpast aan jouw huid, waardoor je helemaal niet ziet dat je hem draagt. Maar oké, ik snap ook wel dat dat (nu in ieder geval) niet echt haalbaar is. In dat geval misschien gewoon een concealer die ook mooi zit als je er geen foundation onder draagt. Ik heb namelijk geen zin om mijn hele gezicht vol te smeren, maar daardoor kan je concealer vaak niet goed blenden. Je blijft het dus duidelijk zien, dat zou ik graag anders hebben! 

Als je een boek zou mogen uitgeven, waar zou je dan over schrijven?
Dit is echt een grote droom van mij. Ik weet in elk geval zeker dat het een fictieboek zou zijn. Maar waarover, dat weet ik nog zo net niet. Misschien wel sciencefiction met allemaal hypermoderne apparatuur. Of juist iets dat zich rond de middeleeuwen afspeelt. Het liefst geef ik gewoon heel veel boeken uit, allemaal met een ander thema. 

Als je een film zou maken, wie zouden daar dan in spelen en waar zou het over gaan?
Waar het over zou gaan is weer hetzelfde antwoord als op de vorige vraag. Wat acteurs betreft gooi ik het liefste alle acteurs van 'Harry Potter', 'The Hunger Games' en 'Divergent' bij elkaar. En daar komen Johny Depp, Anna Kendrick, Robert Pattinson en Taylor Lautner dan nog bij. Waarschijnlijk zijn er nog een stuk meer acteurs die welkom zijn, maar op dit moment kan ik even alleen deze opnoemen.


bron
Als je een winkel mocht beginnen, hoe zou die er dan uitzien en wat zou je verkopen?
Ik denk dat dit een stationary winkel zou worden. Niet gewoon standaard, saai kantoorartikelen, maar heel schattige of mooi. Ik houd onwijs van stationary, maar vind dat de écht leuke dingen veel alleen op webshops te krijgen zijn. En daarbij lopen de prijzen vaak nogal hoog op. Nog een kleine lunchroom erbij en klaar is kees. De inrichting zou vooral heel gezellig en huiselijk zijn, maar echt veel gedetailleerder weet ik het niet.

Als je een robot zou kunnen maken, wat zou die dan kunnen?
Ik dacht natuurlijk meteen aan een huiswerkrobot. Maar ik moet toegeven dat als ik helemaal niks meer aan huiswerk doe, mijn cijfers waarschijnlijk behoorlijk zullen dalen. Maar gewoon een robot die even snel iets voor je opzoekt, zodat je dat zelf niet hoeft te doen? Of snel een som uitrekent zonder dat je hem helemaal in je rekenmachine moet intoetsen? Ja, dat lijkt me wel erg prettig. Ook een robot die mijn kamer voor mij zou opruimen behoort tot mijn lijstje met opties, aangezien ik daar zelf niet erg goed in ben.

Als je een app zou mogen ontwikkelen, wat voor app zou het dan zijn?
Een app die allemaal DIY (do it yourself) ideeën bij elkaar verzamelt, lijkt mij erg leuk. Van verschillende websites, maar ook van Youtube. En zou het niet geweldig zijn, als je de ideeën kon sorteren op benodigdheden? Zodat je iets kan maken met wat je op dat moment in huis hebt? Eigenlijk dus net zo iets als Freubelweb, maar dan nog veel uitgebreider en allemaal bij elkaar in één app. 


bron
Als je zelf een dier zou mogen fokken, hoe zou het eruit zien, waar zou het leven, etc.?
Als je even niet zou denken aan dat fokken eigenlijk heel slecht is, denk ik dat het een vogel zou zijn. We hebben vroeger een aantal grasparkieten als huisdieren gehad, en dat vond ik altijd heel leuk. Hij moet sowieso heel schattig zijn, en misschien wel iets groter dan een grasparkiet. Ook moet hij heel makkelijk tam te maken zijn. Verder zou het wel fijn zijn dat hij even lang zou leven als ik, want dan hoef ik geen afscheid van hem te nemen...

Als je een schoolvak toe zou mogen voegen, wat zou je daar dan leren?
Koken, zonder twijfel. Er zijn vast wel scholen waar ze dit hebben, maar op mijn school doen ze er niks aan. Natuurlijk kan je het ook wel een beetje aan jezelf leren, maar ik zou het persoonlijk wel fijn vinden als er op school iemand was die je daarin zou begeleiden. Want veel verder dan pasta met een gebakken ei kom ik nog niet.

Als je een ijssmaak zou mogen verzinnen, welke smaak zou dat dan zijn?
Ik ben gek op donuts, dus ik denk een donut smaak. Zou dat lekker zijn? Vast wel! Gewoon mierzoet, met lekker veel suiker, dat is immers het geheim van een lekkere donut zelf.


bron

Als je een drankje zou kunnen creëren, waar zou dat dan naar smaken?
Op mijn chocolademelk doe ik altijd een flinke toef slagroom. Niet omdat ik het zonder niet lekker vind, maar het maakt het wel lekkerder. Ook wordt het hier lekker romig door. Dus  misschien zou een soort chocolademelk met de slagroom er standaard al in wel heel lekker zijn. 

Als je zelf een Emoji zou mogen maken, hoe zou die er dan uitzien?
Ik trek zelf altijd één wenkbrauw op als iemand iets raars zegt. Dit zou ik ook wel heel graag in een emoji terugzien. Gewoon een beetje een geïrriteerde emoji dus. :)

Als je je eigen droomhuis zou mogen ontwerpen, hoe zou dat er dan uitzien en waar zou het staan?
Ik heb altijd heel veel verschillende ideeën over mijn droomhuis. Aan de ene kant zou ik graag ergens in een grote stad een penthouse op een wolkenkrabber hebben, maar aan de andere kant wil ik graag een huis ergens in de natuur aan een groot meer. Ook qua inrichting ben ik er niet helemaal uit. Ik houd heel erg van heel modern ingerichte huizen, maar juist heel knus vind ik ook wel wat. Het zou dus denk ik in elk geval een heel groot huis worden, zodat ik in elke kamer een andere inrichting heb. Hm, hier kan ik nog wel even over doorgaan. 

1 opmerking:

  1. Donut ijs??!! Zou ik wel eens willen proeven!
    En eh, ik heb nog nooit in een penthouse geslapen, dus ik wil graag op de gastenlijst!
    xx Moniek

    BeantwoordenVerwijderen