04 januari 2015

Hello 2015!



Het is vandaag 4 januari, wat betekent dat we sinds kort in het nieuwe jaar zitten! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben gehad. In dit artikel zal ik alles rondom de jaarwisseling bespreken. Van goede voornemens tot leuk dingen die op het programma staan. Wat is er gebeurd in 2014 en wat gaat er gebeuren in 2015? Lees snel verder!



Laat ik maar beginnen met hoe wij de jaarwisseling gevierd hebben. Wij bakken elk jaar onze oliebollen zelf, en hoewel we dit jaar in Friesland in een huisje zaten is deze traditie ook deze keer voortgezet. In mijn gezin zijn we volgens mij allemaal niet zo'n fan van vuurwerk afsteken, en dus kopen we het ook niet. Wel hebben we dit jaar twee wensballonnen de lucht in gelaten. (Zie de foto bovenaan dit artikel) Hoewel de eerste in het water gestrand is, ging de tweede, nadat hij ook geland was, toch nog de lucht in. Op oudejaarsdag heb ik niet zo veel bijzonders gedaan; we bakten oliebollen, deden wat spelletjes en keken ten slotte de oudejaarsconference van Youp van 't Hek.



Ik ben altijd erg slecht in dingen waar ik dankbaar voor ben, of die gebeurd zijn in een jaar zo opnoemen. Niet dat ik het echt vergeet, maar ik kan er gewoon niet zo snel opkomen. Een paar dingen die ik nu wel kan bedenken, zijn dat ik op een geweldige vakantie naar Duitsland en Italië ben geweest, dat ik met een prachtige cijferlijst overgegaan ben, dat ik kennis heb gemaakt met een paar geweldige boeken en films en dat ik 'Soldaat van Oranje de musical' nog een keer heb gezien. En verder kan ik natuurlijk niet vergeten dat ik en mijn familie volledig gezond zijn en dat ik onwijs geluk heb met de geweldige mensen om me heen.


2014 was ook een geweldig jaar op gebied van films. Oké, ik ben niet bepaald een film expert, maar er zijn toch wel een aantal leuke films uitgekomen. En dan heb ik het vooral over 'The fault in our stars', 'Divergent' en 'The hunger games: mockingjay part 1'. Ik ben verliefd geworden op deze films en ik wacht vol verwachting op de volgende delen van de laatste twee. Daarnaast is 'The maze runner' natuurlijk ook nog uitgekomen, maar ik heb nog niet de kans gehad die te kijken, omdat ik nog bezig ben in het boek. Die komt dus zeker op mijn to do lijstje van 2015. ;)



En verder zijn er afgelopen jaar een heleboel toffe nummers uitgekomen! Natuurlijk moet ik als groot fan even het nieuwe album van Taylor Swift ('1989') noemen, met onder andere 'Shake it off' en 'Blank space'.  En wat voor muziek is er daarnaast nog uitgekomen? Natuurlijk de single 'Rewritten' van Teske de Schepper. En, om door te gaan over youtubers, Bethany Mota heeft een nummer uitgebracht; 'Need you right now'. De nieuwe albums van Ariana Grande ('My everything') en Ed Sheeran ('X') zijn ook erg goed, en blijf ik vast nog een tijdje draaien. Van 'My everything' vind ik denk ik, voor zover ik het album gehoord heb, 'Break free' het leukst. Van 'X' is 'I'm a mess' mijn favoriet.



Wat staat er te gebeuren in 2015? Een heleboel, al moet ik zeggen dat er maar twee grote dingen op de hoogte ben. Als eerste ga ik naar de '1989 tour', een concert dus, van Taylor Swift, wat ik al heel lang wil. En ten tweede moet ik, aangezien ik nu in mijn derde VO jaar zit, een profiel kiezen. Verder laat ik me gewoon verrassen door wat dit jaar me brengt. :) Ik weet wel een paar dingen die er aan komen in 2015 op gebied van TV en film. Zo is 'Wie is de mol' net begonnen, en ook 'Proefkonijnen komt er weer aan. Qua films kijk ik erg uit naar 'Insurgent' (het tweede deel uit de 'Divergent' trilogie), 'Pitch Perfect 2' en 'Minions'. (ik bedoel, how can't I?)



Ook goede voornemens heb ik niet echt gemaakt... Naast de gebruikelijke rede "Waarom moet het persé aan het begin van een nieuw jaar?" is het me ook gewoon nog nooit gelukt een goed voornemen echt uit te voeren. Misschien maak ik wel nog een visionboard, waar ik inspiratie en goede moed uit kan halen voor het komende jaar. Voor meer informatie hierover, bekijk hier de video die Teske vorig jaar maakte.

Ik wens jullie allemaal een heel goed nieuwjaar toe!






1 opmerking:

  1. Lieve Lidewij, dankjewel voor je mooie blog. Ik heb ervan genoten! Ik wens jou ook een heel goed 2015, met mooie blogs en vooral heel veel plezier! Keep on writing!
    liefs, Moniek

    BeantwoordenVerwijderen