09 februari 2015

Wat ik doe als ik niks te doen heb... deel 2



Een tijdje geleden schreef ik een artikel over wat ik doe als ik me verveel. Als ik even helemaal niks móet en me helemaal kan ontspannen. In het vorige deel heb ik vijf activiteiten behandeld, maar er zijn natuurlijk nog veel meer dingen om te doen! Daarom vandaag een deel twee. Let's begin!


1.Vriendinnen
Dit is misschien geen activiteit op zich, maar bel een vriendin op. Je kan gaan shoppen, een spel doen, elkaars nagels lakken enzovoort. De mogelijkheden zijn eindeloos. ;) En daarnaast, mocht je niks te doen weten, vervelen met iemand samen is altijd nog leuker dan alleen!

2. Zinloze sites 
Als je je echt héél erg verveelt kan je best lang doen met zinloze sites. Er zijn extreem veel websites te vinden op het internet, maar ik denk dat maar een klein deel daarvan echt zinvol is. Als ik je een tip mag geven, bekijk "Blue ball machine" eens. Ik kan hier persoonlijk echt heel lang naar kijken. Ook de sites waar ze antwoorden geven op een vraag (zoals deze en deze) vind ik erg grappig. Mocht je met meer van deze sites je tijd willen verdoen, ga dan vooral naar "The useless web". Met één druk op de knop zit je al weer op de volgende website! :)

bron
3. DIY's 
DIY staat voor Do It Yourself. Om het even simpel te zeggen: dingen maken. Ik houd er heel erg van om creatief bezig te zijn, en DIY's zijn hier uitermate geschikt voor. Natuurlijk kan je zelf iets bedenken, maar op internet staan ook genoeg ideeën. Neem bijvoorbeeld Freubelweb of Life Ann style. Op Youtube of Google gewoon DIY intypen is ook een idee. 

4. Neem je slaapkamer onder handen
Zet je meubels eens op een andere plek, geef je DIY's van net een goede plaats of hang eindelijk eens die foto's en posters op die je al zo lang hebt liggen. Inspiratie nodig? Zoek op Youtube naar roomtours, of kijk op Weheartit, Tumblr of Pinterest. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon je kamer eens volledig opruimen, mocht dat nodig zijn. En als je toch met je kamer bezig bent kan je ook meteen je kledingkast opruimen. Deel hem opnieuw in, of maak overal gewoon weer rechte stapeltjes van.

5. Tumblr, Weheartit en Instagram
Er zijn natuurlijk talloze sites om je foto's met andere te delen, maar deze (en Pinterest, maar dat gebruik ik niet) zijn toch wel de bekendste. Veel mensen zullen het niet met mij eens zijn, maar wat kan je hier lang rondhangen! Foto's delen en bekijken, ik vind het allebei leuk. Als ik me verveel "reblog", "hart" en "like" ik heel wat af. Ook leuk is om foto's of plaatjes met hetzelfde thema te verzamelen en een collage te maken. Deel deze op internet of hang hem op in je kamer, wat dan weer mooi aansluit bij punt 3 en 4. 

6. Leren
Oké, ik weet dat er bijna niemand is die leren echt leuk vindt, maar het is een optie! Als je eigenlijk niks hoeft te doen kan je altijd vooruit werken. Tenzij het zomervakantie is natuurlijk, maar dat duurt helaas nog even.. Ook goed, maak een schema voor de aankomende schoolweken! Plan daarin je huiswerk en natuurlijk de momenten waarop je eerder genoemde activiteiten kunt uitvoeren. ;)

Dat was het weer voor vandaag. 

Wat doen jullie graag als je helemaal vrij bent?

4 opmerkingen:

  1. Als ik helemaal vrij ben ga ik jouw blog lezen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht heel even "wow wat is dit nou weer?! sinds wanneer leest Marijn (bekkenk) je blog?!"
    was het een andere Marijn... -.- <--Gymnasiumniveau dit hoor...
    Lol..
    Ik ben eigenlijk nooit helemaal vrij, aangezien er dus altijd iets voor school te doen is, maar ik vind zelf wel dat ik elke hele dag vrij ben.. (alleen delen anderen die mening niet...) Tja (chachacha) das dat pech hè? Jazekers, zoals jij zou zeggen. Wat ik dan overigens doe, is ongeveer zoiets: één groot onzinverhaal typen. Leuk hè? Zo ben ik... Ja ik weet het, danku danku, applaus is niet nodig! Sowieso zat ik vandaag tot 17.45 op school, dus ik vind dat dit mag... En ja, ik ben Li dus dan klopt het sowieso al wel, dat is toch wel de vuistregel van het Li-wetboek. En ja, ieeeeedereen weet natuurlijk dat je die regels wel moet naleven anders vind ik je een stomme drol en dat wil je niet.. Nou, ik ga lekker de tekst van YMCA uit mn hoofd leren, want dat moet kennelijk van een gekke drol die we nu al zo'n 3 jaar kennen. Ook zo'n leuk hoogtepuntje uit m'n leven... Nog een hoogtepuntje: pichon lachte weer eens creepy naar me... Nee serieus, ik twijfel eraan om m'n naam te veranderen, naar voormalig tenochtitlan te verhuizen en alpaca's te gaan fokken. Lijkt me een leuke toekomst hoor tjoh! Ik bedenk me nu overigens dat ik helemaal geen liedjes mag gaan blèren, want ik moet nog engels maken en dat gaat niet eens want ik ben werkboek b kwijt... dat werkt sowieso al goed.. zo ben ik namelijk ook. A fijn... dit was het wel weer voor deze keer, want ik kom zeker terug! Be prepared want als de tijd rijp is (zoals perkamentus altijd zegt) kom ik terug maar dan 100000x irritanter en hopelozer dan nu. Dus ja... ik weet niet of je daar zin in hebt, maar zo niet, is dat best wel pech... Oh nu ik toch aan het typen ben hè? wil je morgen aub even bob van de trap af duwen? en elderhorst ook? en als je toch bezig bent zeven, reinders (ja die moet je aanraken), vosse en vd linde? ja danku... Nou dikke doei hè? was getekend: ik neem aan dat je wel weet welke debiel dit is... en anders mag je lekker in grote onzekerheid zitten peinzen of ik nou Li of Iva ben... Ik zou persoonlijk voor Li gaan, want dat kind heeft veeeeel meer ultrasupercoolemegagigaswag (jwz vlaoorlog) nou ja doei he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat waren 423 woorden, best knap toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ik doe als ik me verveel? Hm, tja, zappen op de bank doe ik helaas niet zoveel, maar vind ik eigenlijk best stiekem heel lekker af en toe. Met Klaas naar de Killing (of een anderen Scandinavische serie) vind ik ook echt ontspanning. Lekker onderuit, op de bank of in bed. Zaaaalig! :)
    Zeg, de tekst in je blog staat soms rechts van je foto's. Dat leest niet zo lekker. Kan je daar wat aan doen? liefs, Moniek

    BeantwoordenVerwijderen