17 mei 2015

My favourite music at the moment #2


Het is weer tijd voor een nieuw artikel over mijn favoriete muziek! Ik ben een beetje rond gaan kijken op Spotify en heb daar een aantal hele leuke nieuwe en oude nummers (her)ontdekt. Ook op YouTube zijn er een aantal nummers die ik veel luister. Vandaag dus weer tien nummers die de laatste tijd bij mij op repeat staan. Benieuwd welke nummers? Lees dan vooral verder!


Up - Olly Murs en Demi Lovato
Ik vind dit echt een heel leuk nummer. Een vriendin had een tijdje geleden al eens tegen me gezegd dat ik hem moest luisteren, maar eigenlijk vergat ik het weer een beetje. Laatst stond hij echter in de afspeellijst van Teske, waardoor ik hem luisterde en besefte dat het echt iets voor mij was. Hij zit constant in m'n hoofd!


My life would suck without you - Kelly Clarkson
Dit nummer is alweer een stuk ouder. Echt zo'n nummer dat ik vroeger heel gaaf vond, maar een beetje vergeten was. Ik kwam hem laatst weer tegen en ik blijk het nog steeds wel leuk te vinden. Weer eentje die heel erg in mijn hoofd vlijft hangen. Heartbeat Song, ook van Kelly Clarkson, luister ik trouwens ook heel veel. Ik was Kelly Clarkson eigenlijk helemaal vergeten, maar ze heeft toch best wat toffe nummers!


Wit licht - Jeroen van Koningsbrugge
Oorspronkelijk is dit nummer natuurlijk van Marco Borsato. Op het jaarlijkse evenement op Witte Donderdag "The Passion" werd het echter door Jeroen van Koningsbrugge uitgevoerd en die versie vind ik eigenlijk mooier. Het is gewoon een wat ruigere versie met wat meer "power". Eerst alleen op YouTube te beluisteren, omdat de cover eigenlijk niet uitgebracht mocht worden (had met rechten te maken), maar nu staat hij gelukkig op Spotify of kan je hem downloaden in de Playstore of de Appstore (waarbij het geld ook nog eens naar het goede doel gaat!)


Infinity - Against The Current
Ik heb zo'n voorgevoel dat er in de komende muziekartikelen bijna elke keer wel een nummer van deze band in gaat staan. Ze maken nummers die ik heel erg leuk vind en Chrissy (de zangeres) kan gewoon heel erg goed zingen! Ik zeg dit bij bijna elke nummer, I know, maar deze blijft ook weer lekker in je hoofd hangen. Wel jammer van deze nummers vind ik dat ze totaal niet geschikt zijn voor mijn stem. Als ik er een paar achter elkaar mee probeer te zingen heb ik daarna heel erg keelpijn. Vooral om naar te luisteren dus!


Style - Taylor Swift 
Als fan luister ik natuurlijk sowieso heel erg vaak en veel naar eigenlijk alle muziek van Taylor Swift. Soms heb ik echter wel periodes dat ik bepaalde nummers heel veel luister. Op dit moment is Style de gelukkige! Vooral sinds de clip uit is en hij dus officieel een single is, luister ik hem veel. Ben benieuwd of dat ook zo is met het nummer Bad Blood waarvan als het goed is vannacht de clip wordt "gereleased".


Half full - Demi Knight
Dit is het liedje dat Demi in de aflevering van afgelopen maandag van De beste singer songwriter van Nederland zong. Sindsdien staat het bij mij op repeat! Helaas is ze (naar mijn mening onterecht, want ze was mijn favoriet) niet door naar de finale, maar ik ben dol op haar stem. Ik houd ook gewoon van dit soort country nummers. Niet extreem, maar dat je toch wel duidelijk het country element kan horen. Ik kan niet wachten tot deze op Spotify komt, want momenteel is hij alleen nog te beluisteren op YouTube. Ook Lighthouse van Okke Punt en Anna Rune vind ik heel erg mooi van de liedjes van De beste singer songwriter.


Don't - Ed Sheeran
Deze stond al lange tijd op mijn favorieten lijst, maar blijkbaar heb ik er nooit echt bewust naar geluisterd. Blijkt dat ik hem echter wel heel leuk vind. Het is heel anders dan Ed Sheeran normaal doet, omdat hij bijna aan het rappen is, maar dat is niet altijd slecht, zeker nu niet!


On my way - Phil Collins
Dit is een nummer uit de soundtrack van de Disney film Brother Bear. Het is al lang geleden dat ik die film gezien heb en toen was ik ook zo jong dat ik helemaal niet op de muziek van een film lette. Afgelopen week stond hij echter op de Spotify playlist van Teske, waardoor ik hem ontdekt heb. Het is niet een nummer dat ik non stop zou kunnen luisteren, maar ik zet hem wel af en toe op. Phil Collins is overigens ook degene die de meeste muziek voor een andere Disney film, Tarzan, heeft geschreven, die ik ook heel mooi vind! Oh ja, hierboven staat de scène uit de film, maar voor het volledige nummer, klik hier.


Holes - Passenger
Weer zo'n nummer dat ik wel al kende, maar weer vergeten was. Ik vind dit gewoon een heel leuk nummer, daar valt niet zoveel over te zeggen. Klinkt gewoon goed!


Defying gravity - Samantha Barks
Een musical nummer! Hij komt uit de musical Wicked. Ik heb de musical zelf niet gezien, maar dit nummer vind ik wel  heel tof. Op Spotify kon ik een single versie van Idina Menzel (die ook echt in de musical speelde/speelt) vinden maar daarbij irriteer ik me mateloos aan de gebruikte autotune. De oorspronkelijke versie uit de musical is mooier, maar die is weer minder leuk om te luisteren als je de musical niet hebt gezien en het verhaal niet kent. Daarom kwam ik uit bij de versie van Samantha, op YouTube. Samantha is de speelster van Éponine in de film en musical van Les Misérables en deed in 2008 mee aan een talentenjacht in het Verenigd Koninkrijk, waarbij ze dit nummer zong. Sla de eerste minuut van het filmpje trouwens maar over, als je de muziek wil horen. :)

Dat zijn mijn tien meest geluisterde nummers van dit moment!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten