20 september 2015

My favourite music at the moment #3

Long time, no see. Mijn computer was een tijdje onbruikbaar, maar nu is hij weer helemaal gemaakt (Thanks pap!). Dit wordt niet weer een excuses artikel, ik ga gewoon lekker door met bloggen. :) Vandaag heb ik weer tien fijne nummers die ik veel luister of de afgelopen tijd veel geluisterd heb. Het is weer een lekker gevarieerd mixje van vrij bekende en voor veel mensen onbekende muziek. Enjoy!



Get over it - McBusted
Ohh, waarom heb ik deze band niet eerder ontdekt? Oké, ik vind niet alle nummers even leuk, maar deze vind ik heel chill. Ik vond de band door het kanaal van de zanger en gitarist Tom Fletcher. Ik vind z'n vlogs heel leuk en nu ben ik dus ook enthousiast over z'n muziek. Mocht je het nummer hierboven trouwens willen luisteren, kan je beter even doorspoelen naar 1:40.




Fight song - Rachel Platten
Ik ontdekte dit nummer doordat Taylor Swift het samen met Rachel zong tijdens één van haar shows van de 1989 world tour. Ik zag een video die een fan die avond had opgenomen (helaas was ik er niet zelf bij, haha) en werd compleet verliefd op dit nummer. Gelukkig kon ik nog een opname vinden (hier te bekijken), niet echt goed gefilmd, maar we moeten het er maar mee doen. :)
































House of gold - Twenty One Pilots
Ik hoorde dit nummer voor het eerst toen Carie Fletcher (ja, de zus van eerder genoemde Tom Fletcher) er een cover van maakte op haar kanaal. Die is hier te zien. Hoewel ik die cover nog net iets leuker vind dan het origineel, vind ik het origineel ook heel wel heel leuk. Dat is ook de enige die te beluisteren is op Spotify, dus dat doe ik dan maar, haha.


Life ain't easy - Okke Punt
Ik heb De beste singer songwriter van Nederland dit jaar volledig gevolgd. Okke was één van de deelnemers. Meteen bij zijn auditie vond ik hem al geweldig en hoopte ik dat hij doorging.. En dat ging hij! Life ain't easy is een nummer dat hij tijdens één van de rondes van DBSSW schreef en zong. Toen het programma afgelopen was, bracht hij dit nummer als een echte single uit. En daar ben ik heel blij mee! Hierboven de officiële videoclip, die ook nog eens heel mooi is!


New Day - Anouk
Ondertussen heeft Anouk al een nieuw nummer uitgebracht. Het heet Dominique en is Nederlands. Dat nummer is niet helemaal mijn ding (blijf maar gewoon Engels zingen Anouk!), maar het nummer dat ze daarvoor uitbracht, wat dus New Day is, vind ik wel heel leuk! Ook deze is wel wat anders dan de nummers die ze eerst schreef, het is wat meer mainstream. Hoewel ik wel hoop dat de oude soort muziek ook nog gewoon blijft komen, kan ik dit ook zeker wel waarderen.



Flashlight - Bethany Mota
Dit liedje werd geschreven voor de film Pitch Perfect 2. Origineel werd het gezongen door Jessie J, maar ik vind de versie van Bethany en Kurt Hugo Schneider leuker. De film vond ik overigens ook heel leuk, al haalt hij het niet bij deel 1.



Waiting for love - Avicii
Ohhh, ik houd van dit nummer. Tja, wat kan ik er nog meer over zeggen? Het clipje is ook heel erg mooi. Je hebt verschillende officiële videoclips, maar deze vind ik de leukste.. Zo lief! Ook de nummers The nights en The days van Avicii heb ik de laatste tijd grijs gedraaid. Een beetje later dan de rest van Nederland misschien, maar beter laat dan nooit, haha.



Two is better than one - Boys like girls ft. Taylor Swift
Ik had niet verwacht dat er nog nummers van Taylor Swift waren die ik niet kende. Toch was het zo, want tot een paar maanden geleden had ik dit nummer nog nooit gehoord. Oké, Taylor zingt maar een heel klein deel in dit nummer, want het blijft het nummer van de band Boys like girls. Toch vind ik het een heel fijn nummer om naar te luisteren!



Fly away - 5 Seconds Of Summer
Er is hier helaas (nog) geen officiële video van. Dit is één van de weinige video's die ik kon vinden met het officiële nummer eronder. Het ziet er wel mooi uit, maar aan de lyrics heb ik zelf niet zoveel, aangezien ze vertaalt zijn naar het Spaans. Maar goed, het gaat om de muziek. Behalve She's kinda hot vind ik overigens eigenlijk alle muziek die 5SOS de laatste tijd heeft uitgebracht heel erg leuk. Ik ben super benieuwd naar de rest van het nieuwe album!


Something's gotta give - All Time Low
Oké, de videoclip is een beetje vreemd. Hij start gewoon heel raar en wordt daarna ook enigszins gruwelijk. Het nummer vind ik wel heel gaaf! Dit is eveneens een band die ik pas net ontdekt heb, maar ik moet hun muziek nog maar een stuk beter gaan bestuderen, want er zitten hele leuke dingen tussen!

Wat luisteren jullie veel?

1 opmerking:

  1. Leuk al die verschillende nummers. Mooi nummer van Okke Punt! Super!

    BeantwoordenVerwijderen