13 december 2015

Favourite youtubers part 2


Een tijdje geleden schreef ik een artikel over mijn favoriete YouTubers. Hoewel ik sinds toen wel iets minder YouTube video's kijk, omdat Netflix ook míjn leven is ingeslopen, ben ik nog steeds een fanatieke kijker. Ik heb sinds dat ene artikel wel heel veel kanalen toegevoegd aan mijn abonnementen lijstje en dus werd het wel eens tijd voor een nieuw artikel. Omdat ik nu echter wat minder kanalen te bespreken heb dan toen, zal ik de kanalen nu één voor één bespreken i.p.v. per categorie.



ItsWayPastMyBedtime
Dit is het kanaal van Carie Hope Fletcher. Ze is een meisje van 22 jaar oud en maakt video's over haar leven. Naast YouTuber is ze actrice, zangeres en schrijfster. Ze speelt momenteel Éponine in Les Misérables in Londen. Helaas speelde ze net een dag niet toen ik de musical daar ging bekijken... Ze heeft één boek uitgegeven, All I know now (een non-fictie boek over opgroeien), en werkt nu aan een tweede boek. Ik ben momenteel bezig in All I know now en ben zeker van plan het tweede boek, On the other side, ook te kopen zodra het uit is.

Zoals ik al zei gaan Carrie's video's over haar leven. Geïnspireerd op "The vlog brothers", het kanaal van de beroemde schrijver John Green en zijn broer, communiceren Carrie en haar broer en zijn vrouw doormiddel van video's. Omdat ze elkaar niet zo vaak in het echt kunnen zien houden ze elkaar via video's op de hoogte van elkaars leven. Deze en alle andere video's die Carrie maakt vind ik heerlijk om te kijken en ze geven je echt het gevoel alsof er daadwerkelijk iemand iets aan je aan het vertellen is. Dit is, samen met een paar andere, absoluut mijn nieuwe favoriete YouTube kanaal!


VetGezellig
VetGezellig is het kanaal van Alwin Ritsier en Saske de Schepper. Het zijn allebei mega getalenteerde en creatieve mensen en dat is zeker terug te zien in hun video's. Elke week posten ze een weekvlog en een "normale" video die over van alles en nog wat kan gaan. Saske is het zusje van Teske, over wie ik hier een artikel schreef. Alle video's zijn heel oprecht en, zoals de naam van het kanaal al zegt, vet gezellig. Een kopje thee of warme chocomelk erbij en je hebt het gevoel dat je gewoon met een paar vrienden aan het praten bent. Vind ik leuk! Ik volg ze eigenlijk al heel lang, maar de video's waren me blijkbaar nog niet heel speciaal opgevallen...


Simon de Wit
Er komt momenteel niet zo veel online bij Simon omdat hij iets heel heftigs heeft meegemaakt en het erg druk is met zijn studie. Maar over niet uploaden mag ik volgens mij geen kwaad woord zeggen, haha. Wederom iemand die vooral video's maakt over zijn leven. De video's zijn grappig en creatief. Simon is heel muzikaal en maakt daarom geen gewone tag video's, maar zogenaamde songtagst. Hierin beantwoord hij de vragen van de tag in een liedje, hoe origineel is dat! En als laatste pluspunt: hij houdt van Taylor Swift, hoe kan ik hem dan niet leuk vinden? ;)


Klossy

Klossy is het kanaal van supermodel Karlie Kloss. Ze is onder andere een angel van Victoria's Secret, ik bedoel maar. Ik ontdekte haar doordat ze een van de goede vriendinnen van Taylor Swift is. Sinds de eerste keer dat ze een video uploadde ben ik heel enthousiast. Behalve dat ze gewoon prachtig is, waar ze haar carrière natuurlijk vooral aan te danken heeft, lijkt ze me ook gewoon een heel lief en leuk mens. In haar video's krijg je een kijkje achter de schermen bij haar modellenwerk, maar ook gewoon in haar leven. Ze is een heel warm persoon, en dat merk je duidelijk in de filmpjes die ze uploadt.


Furtjuh
Ik snap echt niet dat ik Rutger in mijn vorige artikel over mijn favoriete YouTubers niet genoemd heb. Net als VetGezellig volg ik hem namelijk al een stuk langer. Blijkbaar was ik echter nooit zo super enthousiast, maar nu zeker wel! Zijn video's zitten goed in elkaar en ik vind ze super grappig. Het is voornamelijk hele flauwe humor en slechte woordgrappen, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar leuk. Ook is hij net als Simon heel muzikaal en kan hij supergoed zingen. Op zijn hoofdkanaal Furtjuh maakt hij dus voornamelijk comedie video's en op zijn tweede kanaal, Rutger, vlogt hij. Hij upload elke donderdag om half vier, of zoals hij het noemt: half fur, haha.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten