14 februari 2016

Life is a song TAG

Zoals misschien wel duidelijk is uit alle muziekartikelen die ik tot nu toe heb geschreven, houd ik van muziek. En zoals waarschijnlijk wel duidelijk is uit alle tags die ik al gedaan heb hier houd ik van tags. Die twee had ik echter nog nooit gecombineerd, dus daarom bij deze. Een tag vol met vragen over muziek! En oh ja, ik kon het niet laten er af en toe wat leuke nummers tussen te zetten die je enigszins kan relateren aan de vraag. 



1. Wie is je favoriete artiest?
By far, Taylor Swift. Ik denk dat ik haar oude country muziek toch nét iets leuker vind dan wat ze nu doet, maar ook haar laatste album vind ik geweldig. En natuurlijk vind ik Taylor als persoon ook gewoon heel leuk. Daarnaast houd ik ook heel erg van Against the Current, nog een paar andere pop/rock bandjes (All Time Low, Fall Out Boy, McFly) , Ed Sheeran en musicalmuziek . De castalbums van Soldaat van Oranje en Les Misérables staan vooral vaak op repeat. 

2. Zing je onder de douche?
Hehe, ja. Tenminste, niet altijd want vaak liggen er als ik opsta en ga douchen gewoon nog mensen in bed bij mij thuis. En aangezien mijn onder de douch gezang nou niet echt iets waar je mee wakker wil worden ben ik dan gewoon stil. Als ik echter het eerste uur vrij heb of het is vakantie of weekend en ik ben enigszins alleen, dan houdt ik me niet in. 


3. Wat was de eerste cd in je bezit?
Ik kreeg vooral veel cd's van mijn oudere zussen. Welke daarvan de eerste is weet ik echt niet meer, haha. De eerste cd waarvan ik me echt kan herinneren dat ik hem kreeg is een live cd van Anouk in Gelredome. Anouk was de eerste artiest waar ik echt fan van was. Dat is nu wel een beetje over, maar toen was ik echt super blij met die cd. Ik denk dat ik toen een jaar of acht was...?

4. Als er geen internet meer zou bestaan (dus ook geen Spotify, YouTube, downloaden) welke cd zou je dan kopen?
Ik heb alle cd's van Taylor Swift al, dus ik zou gaan voor het cast album van Soldaat van Oranje of Les Misérables denk ik. Al zou ik Against The Current ook niet echt kunnen missen, maar die hebben alleen nog maar ep's uitgebracht dus dan heb je wel maar heel weinig nummers om naar te luisteren. Maar tussen Soldaat en Les Mis kan ik echt niet kiezen hoor.
Edit: Na het beantwoorden van vraag 6 bedenk ik me dat ik Sounds Good Feels Good van 5 Seconds Of Summer eigenlijk ook wil hebben. En Multiply (X) van Ed Sheeran ook... Dilemma's, dilemma's. Laten we maar gewoon hopen dat het internet ons niet in de steek laat. 




5. Welke artiest of welk nummer is een ‘guilty pleasure’ van jou?  (wel eerlijk zijn hè!)
Ehh, Disney muziek, haha. Het is niet alsof dit muziek is die ik dagelijks luister ofzo, maar af en toe is het wel leuk. Sommige soundtracks ken ik helemaal uit mijn hoofd, haha, sorry not sorry. 

6. Welke artiest(en) heb je live gezien?
Ik ben afgelopen juni naar Taylor Swift geweest en dat was mijn eerste en tot nu toe enige concert. In mei ga ik echter ook met een vriendin naar 5 Seconds Of Summer, waar ik ook heel erg zin in heb! Speaking of, ik ga op vier mei dit jaar weer naar de Theater na de dam voorstelling van Soldaat van Oranje! Niet echt een concert natuurlijk, maar ik wil gewoon erg graag even mijn excitement delen.

































7. Van wat voor muziek of welk nummer word je emotioneel?
Ik heb niet echt een specifiek nummer waar ik altijd heel emotioneel van wordt. Als ik echter al een beetje in een down stemming ben zijn het de nummers uit het artikel Een paar hele mooie nummers 
die me het meest raken. 

8. Aan welk nummer heb je een speciale herinnering? Welke herinneringen brengt dit nummer naar boven als je het luistert?
Mijn vader maakte vroeger altijd filmpjes over onze zomervakanties.  Ook toen we in 2011 naar Amerika gingen heeft hij dit gedaan. We hebben toen een van de waterparken in Disneyworld Orlando bezocht en onder het stukje film daarvan stond het nummer Paradise van Coldplay. Tot op de dag van vandaag denk ik nog steeds aan die dag in Disney's Typhoon Lagoon bij dat nummer. En, ik kan het niet laten Taylor Swift nog een keer te noemen in dit artikel, bij Welcome to New York van Taylor Swift moet ik altijd denken aan 21 juni. Dat was namelijk het nummer waarmee ze haar concert opende. Hoewel ik het het minste nummer van 1989 vind, heeft het nu toch wel een speciaal plekje in mijn hart gekregen. 

Ik krijg heel erg zin in een nieuwe Music at the moment door deze tag, dus die kunnen jullie binnenkort ook weer verwachten, haha. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten