24 juli 2016

Disney Diaries #2: Big Hero 6











Als jullie dachten dat ik na één artikel al zou stoppen met mijn Disney serie, hadden jullie het mooi mis. Het duurde misschien even, maar hier is deel twee! Ook al heb ik ondertussen alweer een hoop Disney films gezien, elke week een Disney Diaries is misschien een beetje te veel van het goede -ik ben al blij als ik überhaupt één artikel per week online krijg. Nu dus wel een nieuwe "aflevering", en deze keer: Big Hero 6!

Waar gaat het over?
De film gaat over een jongen, Hiro, die super slim is en heel veel verstand heeft van het bouwen van robots. Hij is al heel erg jong klaar met High School (VO) maar heeft geen zin om door te studeren; hij weet toch alles al. Zijn, eveneens briljante, broer Tadashi weet hem door hem mee te nemen naar zijn technologie opleiding toch te motiveren, zodat hij gebruik kan maken van zijn "gave" en hij ook bevriend raakt met de vrienden van Tadashi. Die laatste is net als de anderen bezig met een project. Hij bouwt een robot die zou moeten gaan helpen in ziekenhuizen en dergelijken; Baymax (de witte robot uit bovenstaande plaatje). Hoe ik verder moet uitleggen wat er gebeurt zonder te veel te spoilen weet ik niet, dus sluit ik af met deze quote van disney.nl: "Door een bizarre samenloop van omstandigheden komt de vriendengroep terecht in een gevaarlijk plot, dat zich afspeelt in de straten van San Fransokyo. Hiro wendt zich tot Baymax, en verandert de vrienden in een hightech-heldengroep die vastberaden is het mysterie op te lossen."



Wat vond ik ervan?
Ik vond het echt een geweldige film! Hij was hartverwarmend en ik heb zelfs wel een traantje weg moeten pinken. Ik vind veel van de films die Disney momenteel de laatste tijd uitbrengt heel erg leuk, maar deze steeg er toch wel met kop en schouders boven uit. Het verhaal is goed te begrijpen maar zeker niet te simpel, hoewel ik me kan voorstellen dat echt kleine kinderen het toch wel te ingewikkeld vinden. De film voelt compleet, met zowel spannende en verdrietige als grappige momenten.


Het leukste nummer?

Het is geen film waarin echt liedjes worden gezongen door de personages. Veel valt er dus niet te kiezen, maar de titelsong vind ik wel heel erg leuk. Hij heet Immortals en is geschreven door een band waar ik sowieso veel naar luister; Fall Out Boy. Hierboven is hij te beluisteren.



De leukste personages?

Zonder twijfel kan ik hier Baymax op antwoorden. Niet echt een origineel antwoord, I know, maar het is nou eenmaal een hele leuke robot, hoe gek dat ook klinkt. Hij is heel erg lief, voor zover een robot lief kan zijn, want daar is hij natuurlijk voor gebouwd, en moet zich vaak aanpassen aan Hiro. Die neemt hem namelijk overal mee naartoe en gebruikt hem voor veel meer dan alleen het verzorgen waar hij voor bedoeld was. Hij is onwijs schattig en ik zou er absoluut geen nee tegen zeggen als iemand voor mij een persoonlijke Baymax zou willen bouwen... Anyone? 

Als je hem nog niet gezien hebt raad ik je zeker aan Big Hero 6 eens te gaan kijken, hij staat ook op Netflix!

Alle afbeeldingen in dit artikel behoren toe aan Walt Disney Pictures en zijn dus niet mijn eigendom.

1 opmerking: