07 december 2016

Xmas music at the moment #5 ♥ BLOGMAS 2016 ♥ DAY 7


Een nieuwe My favourite music at the moment, maar dit keer helemaal in kerst stijl! Want eerlijk is eerlijk, dat is toch echt de muziek waar ik het meest naar luister momenteel. Daarom hierbij vijf van mijn favoriete kerstnummers! Waarschijnlijk komen er nog meer delen van dit artikel, dus stay tuned.


All I want for Christmas is you - Against The Current
Één van de meest bekende en daardoor meest gedraaide kerstnummers is toch wel All I Want For Christmas Is You. Ik snap heel goed dat mensen dat nummer ondertussen zat zijn, alhoewel ik het zelf nog wel steeds leuk vind. Om er echter toch een twist aan te geven deel ik deze cover, van mijn favoriete band; Against The Current! Ze hebben er net wat swingender nummer van gemaakt, en ik vind het geweldig.



White Christmas - Panic! At The Disco
Helaas is er geen volledige versie van deze cover opgenomen (toch?) maar ik vond het het toch nog wel waard om deze erbij te zetten. Volgens mij zou ik elke cover van Panic! leuk vinden, want Brendons stem vind ik gewoon heerlijk om naar te luisteren. Stiekem hoop ik dat ze ooit een kerstalbum uit gaan brengen, ook al vond ik het vroeger altijd stom als artiesten dat deden. 



Santa Tell Me - Ariana Grande
Over het algemeen is de muziek van Ariana Grande niet heel erg mijn ding, maar haar kerstnummers vind ik wel heel tof. Haar dromerige stem past er gewoon perfect bij kerstnummers. Van alle kerstmuziek die ze heeft uitgebracht is dit denk ik mijn favoriet, vooral omdat het een origineel nummer is (geen cover dus). 



Wonderland - Carrie Hope Fletcher en Tom Law
Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als bij het nummer van Panic!; geen hele versie, maar ik vind de stem (van Carrie) gewoon geweldig en tegen een kerstalbum zou ik zeker geen nee zeggen. Carrie heeft overigens wel meer kerst covers gedaan, zoek op YouTube gewoon op "ItsWayPastMyBedtime Christmas", en je vindt er een hele hoop.



Holiday Medley - Victoria Justice & Max Schneider
Kurt Schneider, het creatieve brein achter deze video, is een wonder. Ook als Max' of Victoria's stem niet echt jouw ding is moet je deze medley beluisteren en bekijken. Hij zit muzikaal prachtig in elkaar en ook de video is heel knap gemaakt. Hij is ondertussen al weer een aantal jaar oud, maar hij blijft gaaf! 

1 opmerking:

  1. Mooi Lidewij! Dat laatste filmpje is inderdaad prachtig! Maar ook leuk om Against the Current te zien. En prachtige stem heeft Carrie Hope Fletcher. Dankjewel voor deze leuke potpourri van kerstliedjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen