25 november 2016

My favourite music at the moment #4


[Voeg hier het excuus voor vier maanden niet posten hier in] Zo hé, hallo daar ben ik weer. Sinds de laatste keer dat ik een artikel als dit schreef zijn er natuurlijk weer een heleboel nieuwe, en oude, favorieten voorbij gekomen, dus om die allemaal te bespreken zou niet te doen zijn. Vandaag daarom de 10 nummers die ik nú, op precies dít moment het allerleukst vind. Luisteren jullie mee?






Bleeding Out - Imagine Dragons
Ik kwam dit nummer tegen bij een fanvideo van Sherlock Holmes (deze om precies te zijn, spoiler alert). Dat klinkt misschien stom, maar bij dit soort video's kan je echt de mooiste muziek vinden. Ik werd meteen verliefd, want wat een goed nummer is dit. Niet alleen de muziek zelf is mooi, ook de lyrics vind ik erg mooi.
























Sick of Losing Soulmates - Dodie Clark
Ik ben al een tijdje groot fan van Dodie (aka Doddleoddle op YouTube), en op 17 november heeft ze eindelijk haar eerste ep uitgebracht. Als teaser hiervoor bracht ze eerst een single uit; Sick of Losing Soulmates. Dodie heeft een heerlijke sprookjesachtige stem en haar talent voor het schrijven van poëtische songteksten schrijven is echt niet normaal groot. Neem trouwens sowieso even een kijkje op haar YouTube kanaal, want daar staan nog veel meer prachtige nummers.

Places To Go - Anouk
Zoals ik in mijn vorige Music at the moment artikel al zei vind ik niet alle muziek die Anouk tegenwoordig uitbrengt leuk, maar dit nummer vind ik wel heel erg tof. Ik kende het eerder ook al, dus ik weet niet zo goed waarom ik er nu pas (na zo'n twee jaar, oeps) veel naar ben gaan luisteren, maar momenteel ben ik echt obsessed. Ik hoop dat er nog meer van dit soort nummers komen!


Arms - Christina Perri
Dit nummer is niet nieuw ofzo, en ik wist eigenlijk ook al dat het bestond, maar ook deze ben ik laatst pas echt goed gaan luisteren. Het is een prachtig nummer, met mooie tekst en een mooie balans tussen de zang en instrumenten (als je begrijpt wat ik bedoel haha). Er zit bij Christina's nummers vaak een hele duidelijke opbouw naar een climax in en dat vind ik over het algemeen heel erg mooi.


This is Gospel - Panic! At The Disco
Ik luisterde wel al naar Panic! maar de laatste maanden is het wel een stuk meer geworden. Dit nummer blijft één van mijn favorieten; hoe het eerst vrij rustig is en dan uit elkaar lijkt te barsten bij "If you love me let me go" vind ik prachtig. Ik kan niet echt geloven dat het zo lang geduurd heeft dat ik de muziek van Panic! echt ontdekte, want deze band is echt zo niet normaal goed en de muziek is echt precies wat ik leuk vind.


Opnieuw - Teske
Teske heeft eindelijk weer nieuwe nummers uitgebracht en ik ben in love. Op een paar uitzonderingen na ben ik niet zo van de Nederlandse muziek, maar Teske doet iets met haar woorden waardoor ik het toch wel enorm kan waarderen. Ik was ook aanwezig bij haar eerste concert op 4 november en letterlijk elk nummer dat ze gezongen heeft vond ik geweldig en ik kan niet wachten tot ze officieel uitkomen. Wat ik natuurlijk ook niet weg kan laten is simpelweg hoe goed Teskes stem is, ik heb geen enkele valse noot gehoord het hele concert lang. Oh ja, en de video is ook prachtig. Kortom, luister naar Teske en houd haar in de gaten, want ik weet zeker dat haar muziekcarrière alleen maar beter wordt.


Older - Once Upon a Time
Ik was eigenlijk op zoek naar de muziek die gebruikt wordt in de tv-serie Once Upon a Time (want ik ben zo iemand die als ze een serie af heeft gekeken er nog zo erg in zit dat ze dingen gaat doen als de muziek opzoeken), maar ik vond een band die dezelfde naam heeft. Ze hebben niet heel veel muziek uitgebracht, maar één ep met dit soort muziek en dan nog wat andere nummers zonder zang die echt niet mijn ding zijn. Maar deze ep vind ik in ieder geval wel heel erg tof dus dat is mooi. Altijd leuk om zo plotseling nieuwe, onbekende nummers te ontdekken (voor mij was deze band in ieder geval volledig onbekend?).


Mr Help Me Out - Okke Punt
Dit is wederom iemand waarover ik in mijn vorige Music at the moment ook al praatte. Ik volg Okke sinds hij meedeed aan het BNN-programma de Beste Singer Songwriter van Nederland en laatst heeft hij zijn eerste eigen album uitgebracht. Het zijn stuk voor stuk pareltjes, maar dit nummer is één van mijn favorieten. Dat is grappig aangezien dit het nummer was waarmee Okke eerst auditie deed voor DBSSW. Die auditie zie je hierboven, voor het officiële nummer moet je even naar Spotify of Itunes gaan!


Somewhere in Neverland - All Time Low
Ahhh, ik houd zo van de muziek van All Time Low! Hoe dit nummer niet al lang een favoriet van me was, is me een raadsel, want het combineert de heerlijke stijl van All Time Low met (een soort van) het Peter Pan verhaal en dat vind ik geweldig. Een ander nummer van dezelfde band dat ik de laatste tijd helemaal grijs draai is Paint You Wings, ook omdat de lyrics geweldig zijn.


Lies - McFly
Nog zo'n band waar ik eigenlijk de laatste maanden pas echt veel naar ben gaan luisteren. Een van mijn favoriete nummers is Lies, al weet ik niet zo goed waarom. Luister zelf maar, en kijk of je hoort wat ik erin hoor. :)

Dat waren de nummers voor deze keer. Hebben jullie nog aanraders?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten