21 december 2014

Wat ik doe als ik niks te doen heb...


Ik moet zeggen dat dit niet vaak voor komt. Op dit moment zit ik in drie gymnasium en daarom heb ik het meestal behoorlijk druk. Daarnaast probeer ik ook nog drie keer in de week te trainen voor atletiek en heb ik één keer gitaarles. Maar als ik dan even helemaal vrij heb (zoals nu, vakantie is geweldig) verveel ik me nooit.
Natuurlijk, vroeger verveelde ik me heel vaak. Dan kon mijn moeder nog zo veel dingen op noemen, ik had nergens zin in. Tegenwoordig is dat wel anders. Oké, soms zijn er momenten dat ook ik me stierlijk verveel. Maar dat is echt maar heel soms. Als ik echt helemaal niks móét, dan weet ik meestal zo veel leuke dingen om te doen dat ik soms maar gewoon besluiteloos op de bank blijf liggen. Dus, hier mijn lijst met dingen die ik fijn vind om te doen als ik even helemaal niks moet.


1. muziek
Ik houd van muziek, waar ik ook ben, wat ik ook doe. Of het nou muziek luisteren, maken of schrijven is, allemaal is het erg geschikt voor luie, relaxte momenten. Wat luisteren betreft luister ik veel naar Taylor Swift (ik ben groot fan), Soldaat van Oranje (sinds de musical ben ik verslaafd aan de soundtrack), Disney (vooral Frozen, wie wordt daar nou niet vrolijk van?) en op dit moment natuurlijk kerstliedjes. Natuurlijk luister ik ook gewoon naar de top40, maar ik zet toch sneller één van de voorgenoemde dingen op. Ik vind het heerlijk om gewoon iets op te zetten, en keihard mee te zingen. (op dit moment blèr ik mee met SvO ;)) Daarnaast is muziek maken op mijn gitaar ook altijd fijn. En liedjes schrijven is ook heerlijk.



2. bloggen
Jaaaaa. Ik houd ervan om te schrijven. Helaas heb ik zoals ik in het begin al meldde niet erg veel tijd voor mijn blog. Als ik een idee voor een artikel heb schrijf ik meestal een klein begin en ga ik daarna weer verder met wat ik aan het doen was. Maar zoals je ziet; het is nog maar twee dagen vakantie en ik schrijf meteen een artikel. Geweldig vind ik dat. Ook blogs lezen is natuurlijk een optie.


3. Lezen
Ik weet dat er ook veel mensen zijn die echt een hekel hebben aan lezen, maar ik vind het persoonlijk echt heel chil om te doen. Tijdens schoolweken heb ik er nooit zo de tijd en de rust voor, dus in een vakantie grijp ik mijn kans. Momenteel ben ik the Mazerunner (of "de Labyrintrenner", maar dat klinkt zo stom) aan het lezen. Ik heb er overigens geen enkel probleem mee om boeken meerdere keren te lezen. Zo heb ik Harry Potter al duizenden keren gelezen, en dat ben ik ook van plan met een paar anderen.

4. Films kijken
Oké eigenlijk is dit precies hetzelfde verhaal als het vorige. Youtube filmpjes komen ook veel aan bod. ;) Er komt nog wel eens een artikel over mijn all time favoriete films, mocht je daar benieuwd naar zijn.


5. Me-time
Je kent het wel: maskertje, nagels lakken en gewoon even helemaal relaxen. Van tijd tot tijd vind ik dit heerlijk. Meestal heb ik er echter de rust niet voor, al zou het dan misschien juist goed zijn. Me-time gaat overigens ook prima samen met de voorgenoemde activiteiten. Ook leuk: samen met vriendinnen. Niet echt me-time, maar (vooral als je op dezelfde school zit oid, en dus weet hoe druk het is) het kan wel heel ontspannend en gezellig zijn.

Hier houd ik het voor nu even bij. Misschien dat ik nog wel eens een deel twee schrijf.

Wat doen jullie graag als je helemaal vrij bent?

Geen van de bovenstaande afbeeldingen zijn van mij. Alle rechten gaan naar de oorspronkelijke eigenaars.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten