20 januari 2016

Cause when you're fifteen...


Een kort artikel waarin ik gewoon praat over van alles en nog wat. Ook wel eens leuk, lekker ongestructureerd en spontaan. Eigenlijk was een van de dingen die ik met dit blog wilde doen gewoon lekker praten over alles wat er in mijn leven gebeurt, maar blijkbaar vind ik het toch niet fijn om gewoon over zomaar iets te schrijven, want ik doe het (bijna) nooit. Mijn korte artikelen op woensdag zijn de perfecte gelegenheden om daar verandering in te brengen.

Afgelopen week had ik toetsweek. Of eigenlijk begon ik de vrijdag ervoor al. Toen ik nog in de eerste zat, geen zak hoefde te doen (al deed ik wel nog steeds heel veel haha) en alles nog makkelijk vond zei ik altijd dat ik toetsweek wel fijn vond. Ik had weinig school en ondanks het leren veel vrije tijd. Nu is dat wel anders. Ik zit vaak nog wel tot elf uur 's avonds met mijn neus in de boeken en vervolgens begin ik de dag erna 's morgens voor mijn toetsen al.

Niet dat ik al die tijd compleet gefocust keihard aan het stampen ben, in tegendeel. Ik ben professioneel uitsteller en word onwijs snel afgeleid van alles. Maar hoewel ik dus niet al die uren even hard aan het werk was, het blijft vermoeiend. Ook als ik mezelf na een tijdje leren beloon op een aflevering van mijn serie zit ik niet helemaal rustig. Aan de ene kant heb je het gevoel dat je heel hard bezig moet zijn terwijl je er aan de andere kant simpelweg geen zin in hebt.

Maandag had ik mijn laatste toets, maar als je dacht dat ik het nu even lekker rustig zou hebben heb je het mis. Ik zou niet op het gymnasium zitten als ik niet meteen weer verder moest met het schrijven van verslagen en dergelijke.


Maar goed, op naar het leuke nieuws. Ik had in de toetsweek namelijk wel zeker iets leuks om naar uit te kijken. Vrijdag was ik namelijk jarig! Ik ben vijftien geworden en heb het bovenstaande liedje Fifteen van Taylor Swift dan ook de hele dag, al dan niet in mijn hoofd, gezongen. Ik had een hele gezellige dag met super veel lieve berichtjes (raad eens wie er door Teske en twee castleden van Soldaat van Oranje is gefeliciteerd), familie en vriendinnen. Het echt uitgebreid vieren doen we later pas omdat de toetsweek daar toch niet echt de uitgelezen tijd voor is, maar ik ben toch flink verwend. Zo heb ik onder andere een ukulele gekregen!(!!) Ik speelde al gitaar, maar vond dat een ukulele toch ook wel heel erg leuk zou zijn, gewoon voor erbij. 's Avonds kwamen er nog wat vriendinnen langs, wat ook super gezellig was.

Het is cliché, maar ik heb toch het gevoel dat ik heel wat geleerd heb in mijn 15e levensjaar. Wederom een stuk wijzer ga ik mijn 16e in. Ik ben heel benieuwd wat "fifteen" mij gaat brengen en kan niet wachten op alle leuke dingen die ik hopelijk ga doen, mensen die ik ga ontmoeten en ervaringen die ik ga hebben...

Zo dat was het diepzinnige gedeelte weer. Ik heb vollop inspiratie dus ik hoop dat ik dit schema verder zo volhoud.
Oh ja, wat vinden van jullie van de (kleine) wijziging aan mijn lay-out? :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten